W związku z wejściem w życie zmiany ustawy o usługach płatniczych z dniem 20 grudnia 2018 r. oraz nakładającymi na Dostawcę Usług Płatniczych wymogami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego, jedyną dopuszczalną formą autoryzacji w trybie silnego uwierzytelnienia Członka transakcji płatniczych (przelewów) będzie jednorazowe hasło wysyłane w formie SMS, który ponadto będzie musiał zawierać następujące informacje: dane odbiorcy przelewu, numer rachunku odbiorcy przelewu, kwotę transakcji płatniczej. Wobec czego dotychczas stosowane przez Kasę Listy haseł jednorazowych muszą zostać wycofane z uwagi na niespełnianie nowych wymogów prawnych.
W związku z powyższym informujemy, iż z dniem 14 września 2019 r., w celu wykonania powyższego obowiązku, zostanie wycofana możliwość korzystania z List haseł jednorazowych, służących autoryzacji operacji internetowych w ramach usługi bankowości elektronicznej SKOK „Śląsk”.
Zachęcamy do korzystania z haseł jednorazowych wysyłanych za pośrednictwem SMS-a.
Przed przystąpieniem do zmiany ustawień przez usługę bankowości elektronicznej SKOK „Śląsk” należy zweryfikować poprawność Państwa numeru telefonu w panelu „Ustawienia” w zakładce „Moje dane”.
Jeżeli Państwa numer telefonu uległ zmianie,
należy go zaktualizować w dowolnym oddzialeSKOK „Śląsk”.
Następnie zmiany ustawień można dokonać przez serwis internetowy wg poniższej instrukcji:
Wchodzimy w panel: „Ustawienia” – „Zarządzanie autoryzacją” – „Jednorazowe Hasła SMS”
Następnie należy wcisnąć przycisk „Zmień”, zweryfikować numer telefonu i kliknąć „Dalej”.
W kolejnym kroku należy wprowadzić otrzymane na telefon hasło jednorazowe,
potwierdzić hasłem z listy haseł jednorazowych oraz kliknąć „Akceptuj”.